Przesłuchanie w formie pisemnej o unieważnienie umowy kredytowej CHF
Otrzymałam z sądu listę pytań. Sąd napisał, że przesłuchanie w sprawie unieważnienia umowy kredytowej CHF odbędzie się w formie pisemnej. Co mam napisać?
Może zdarzyć się tak, że Sąd zdecyduje się na przeprowadzenie dowodu z zeznań powodów na piśmie, w formie korespondencyjnej. Proszę udzielić odpowiedzi na pytania. Proszę pamiętać, aby podpisać pismo. Można również na każdej stronie wpisać sygnaturę akt oraz imię i nazwisko. Pismo z odpowiedziami powinno zostać wysłane w 3 kopiach (to jest oryginał i dwa odpisy). List do Sądu proszę wysłać przesyłką poleconą.
Wraz ze współmałżonkiem otrzymaliśmy z sądu listę pytań. Sąd napisał, że przesłuchanie odbędzie się w formie pisemnej. Czy mogę sporządzić jedne odpowiedzi razem ze współmałżonkiem?
Nie, każde z Państwa powinno sporządzić odrębne, własne odpowiedzi na pytania. Odpowiedzi powinny być na osobnych pismach.
Natomiast wysłać je mogą Państwo do Sądu w jednej wspólnej kopercie.
Otrzymałam z sądu dwie listy pytań. Sąd napisał, że przesłuchanie odbędzie się w formie pisemnej. Czy będę musiał dodatkowo pojechać do Sądu, żeby złożyć zeznania na rozprawie?
W większości przypadków nie będzie już konieczności stawienia się w sądzie. Przesłuchanie “na piśmie”, to jest w formie odpowiedzi na pytania przesłane korespondencyjnie, jest formą złożenia zeznań, zastępującą przesłuchanie na rozprawie.
Otrzymałem wezwanie do Sądu na rozprawę w celu przesłuchania w charakterze powoda. Słyszałem, że jest możliwość przesłuchania w formie korespondencyjnej. Czy mogę po prostu przesłać do Sądu moje zeznania spisane na kartce i nie jechać do Sądu?
Nie ma takiej możliwości. Jeżeli otrzymali Państwo wezwanie na rozprawę, należy się na nią stawić i złożyć zeznania. Przesłuchanie świadków lub powodów w formie korespondencyjnej jest rozwiązaniem wyjątkowym, stosowanym tylko przez część sądów, w niektórych sprawach.

Dokumenty kredytu powiązanego z walutą obcą (CHF, EUR, PLN, USD) lub WIBOR należy przesłać na adres e-mail naszego Centrum: biuro@bewagroup.pl celem bezpłatnej analizy.
Do 3 dni roboczych przekażemy Państwu pełną informację na temat powierzonej nam sprawy. Wskażemy szacowane korzyści, całość przebiegu procesu wraz z ewentualnymi kosztami prowadzenia sprawy. W razie pytań nasze Centrum jest do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu: +48 721 604 679.
Pozdrawiamy serdecznie życząc miłego dnia,
Zespół BeWa